Dodanie do pojazdu bagażnika centralnego może być zarówno atrakcyjne, jak i funkcjonalne. Istnieje kilka ważnych czynników, które należy wziąć pod uwagę przed rozpoczęciem prac. Na przykład, jeśli masz mały samochód, może być trudno dodać bagażnik centralny. Na szczęście istnieje wiele przyjaznych dla majsterkowiczów zestawów bagażników. Niektóre z nich zawierają instrukcje i szablony, a inne można kupić w lokalnym sklepie z artykułami gospodarstwa domowego.
Jednym z ważnych czynników, które należy wziąć pod uwagę podczas budowania bagażnika centralnego jest sposób mocowania roweru. Możesz kupić bagażniki rowerowe, które pochodzą z prętów wsparcia, które rozciągają się od podstawy. Podczas gdy większość bagażników rowerowych posiada nylonowe taśmy, niektóre modele z wyższej półki posiadają elastyczne gumowe paski, które zapobiegają przesuwaniu się rowerów. Dla zwiększenia bezpieczeństwa, można nawet kupić stojaki, które są dostarczane z paskami na rzepy, aby zabezpieczyć dodatkowe pasy montażowe.
Stojak w stylu platformy jest najłatwiejszy do zainstalowania. Ten typ stojaka rowerowego jest szczególnie korzystny dla tych z mniejszymi rowerami, ponieważ jest łatwiejszy do załadowania i rozładowania. Chroni on również rowery przed wszelkimi uszkodzeniami. Jednak kosztują one więcej, a także są niewygodne w przechowywaniu. Warto wiedzieć, że jeśli nie masz zapasowego stojaka na rowery, możesz go kupić. A jeśli nie masz zapasowego roweru, możesz nawet użyć zabytkowej kierownicy roweru wyścigowego do zbudowania środkowego bagażnika.
Możesz również zainstalować bagażnik montowany na haku. Te bagażniki są kompatybilne z większością samochodów. Należy jednak sprawdzić kompatybilność swojego pojazdu z zaczepem, aby zapewnić prawidłową instalację. Zazwyczaj mieszczą one od jednego do czterech rowerów. W zależności od rozmiaru i modelu roweru, można przewozić do czterech rowerów. Wiele bagażników na haku jest zaprojektowanych tak, aby chronić ramę rowerów, więc upewnij się, że kupisz jeden z funkcjami anty-kołyskowymi.
Robotnik rowerowy na bagażniku centralnym jest idealny do użytku komercyjnego, ponieważ można go łatwo zainstalować w ciągu kilku sekund. Posiada mechanizm zapadkowy do blokowania i odblokowywania rowerów. W zestawie znajduje się również osobny zamek, który zapobiega kradzieży. Zamek posiada bardzo grubą linkę, aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi oraz klucz do otwierania bagażnika rowerowego. Bagażnik można również przechylić w kierunku klapy tylnej, aby ułatwić przechowywanie z tyłu pojazdu.
Jeśli masz zaczep przyczepy na swoim samochodzie, prawdopodobnie lepiej jest użyć bagażnika na haku. Jest on łatwy w montażu i demontażu i waży mniej niż 32 funty. Bagażnik rozszerza się również w celu przewiezienia drugiego lub trzeciego roweru. Kolejną zaletą bagażnika na haku jest to, że łatwiej jest go załadować. Większość bagażników na haku ma dwucalowy odbiornik. Jeśli nie masz zaczepu na swoim pojeździe, upewnij się, że masz wystarczający prześwit na samochodzie przed zainstalowaniem jednego.
Choć bagażniki na haku są droższe niż bagażniki montowane na bagażniku, są tego warte, jeśli chcesz przewieźć ciężki rower. Wąskie belki nie rozkładają ciężaru równomiernie. Na przykład Thule Passage ma szersze pręty. Oznacza to, że łatwiej jest zamocować rower, a jednocześnie zminimalizować jego odbijanie się i kołysanie. Jeśli nie jesteś pewien, co kupić, sprawdź ofertę bagażników rowerowych firmy Thule.
Podobne tematy